reklama

Udavač Rigó alebo prečo som nahlásil Trnavský kraj na NKÚ a ÚVO?

Nikto nemá rád udavačov. Takisto ako deti neznášajú donášačov v škole, tak si to “bonzáci” musia odpykať aj na pracovisku. Niektoré subkultúry dokonca popravujú tých, ktorí “nevedia držať jazyk za zubami”.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Pri takýchto podmienkach musí byť každému jasné, že nie je príjemné udávať nikoho, o to menej, ak viete, že mu tým spôsobíte problém. Ja som to napriek tomu spravil.V podstate som udal Tibora Mikuša a Józsefa Berényiho, podal som podnet na NKÚ i ÚVO. A teraz sa s vami chcem podeliť prečo.

Pred rokom, keď som prijal úlohu štátneho tajomníka, vedel som do čoho idem. Považujem sa za rozhľadeného človeka, ktorý aj v tom čase čítal a z časti aj písal dennú tlač. Už vtedy bolo cítiť nepriaznivú verejnú mienku o súčasnej vláde. Navyše mama mi viackrát pripomenula slová môjho starého otca, ktorý používal slovo politika výlučne v slovnom spojení s prídavným meno špinavá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som si však bol istý, žeak takúto prácu budú robiť slušní ľudia, výsledok nemôže byť zlý. Takisto si myslím, že nie je zlé radiť sa do kategórie slušných ľudí, veď v konečnom dôsledku je to cieľ každého z nás, nie? Keď na nič iné, tak nám to poslúži aspoň ako ašpiračná skupina. Tak som teda nastúpil na už rozbehnutý vlak a začal som pracovať tak ako vždy, zo všetkých síl.

Som veľmi rád, že sa to stalo, lebo sme dosiahli výnimočné výsledky. Obzvlášť som hrdý naFond na podporu kultúry národnostných menšín, ktorý vláda spomína ako najväčší úspech ministerstva kultúry v roku 2017. Okrem toho som sa podieľal na viacerých významných krokoch a to ma veľmi teší. Preto si myslím, že som sa rozhodol správne. Keď je príležitosť priložiť ruku k dielu, tak to treba spraviť. Ja som to spravil a odporúčam to každému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V júni nastal ďalší nečakaný zvrat v mojom profesijnom živote. Stal som sa kandidátom na župana v Trnavskom samosprávnom kraji. Snažil som sa čo najviac o regióne naštudovať a vedieť. Tak ako Transparency International, aj ja som narazil na veľké nedostatky v systéme, a ani mne to nešlo ľahko. Nie náhodou sa stala trnavská župa druhým najmenej transparentným krajom na Slovensku

Jedného dňa som našiel niečo, čo kričalo a nenechávalo ma spať. O čom som si viac ako týždeň myslel, že sa musím mýliť, že niečo mi len ušlo, alebo len skrátka zle vidím. Na letnú a zimnú údržbu župa tento rok minula 13 miliónov eur za 9 mesiacov tak, že nezverejnili fakturované plnenie. Keďže som pred rokom pracoval ako vedúci ekonomiky a manažmentu v Tanečnom divadle Ifjú Szivek, presne som vedel, ako by si na nás zgustli inak veľmi sympatické kontrolórky z úradu vlády.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Avšak keď som zistil, že nezverejnili ani zmluvy o výstavbe nových kruhových objazdov, ktoré by si žiadali nielen projektovú dokumentáciu, ale aj stavebné povolenie. Tieto výstavby pravdepodobne chceli a tak ich aj “napchali” do rámcovej zmluvy o letnej a zimnej údržbe, sedel som pri počítači ako nemý. Šokovaný. Úplne zarazený.

Nebežal som však hneď na políciu. Najprv som ich upozornil v živom vysielaní na Dvojke. Vtedy mi Mikuš odpovedal tak neskutočne arogantne, že mi pripomenul “najkrajšie” televízne debaty, ktoré sa mi tak intenzívne vryli do pamäti ešte z čias Mečiara. Čakal som celý týždeň na to, aby to napravili, aby niečo spravili. Nič sa nestalo. Až vtedy som sa rozhodol konať. Nahlásil som Mikuša a Berényiho na NKÚ a ÚVO. Dal som podnet na kontrolu vynaloženia verejných finančných prostriedkov bez riadne zverejnenej zmluvy a podnet na vykonanie dohľadu nad verejným obstarávaním. Výsledkom týchto podnetov podľa mňa majú byť trestné oznámenia zo strany spomenutých úradov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som presvedčený, že som sa rozhodol správne. Verím, že nie som jediný.

Konrad Rigo

Konrad Rigo

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Štátny tajomník Ministerstva kultúry SR. Roky som pracoval v kreatívnom priemysle ako managing director digitálnej agentúry. Študoval som na Ekonomickej univerzite v Bratislave na Fakulte medzinárodných vzťahov. Som ženatý a mám tri prekrásne deti. Zoznam autorových rubrík:  DigitalSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu